Dress code w pracy w biurze

Zaczynając nową pracę warto już na początku dowiedzieć się, jaki ubiór obowiązuje w danym miejscu. Jeśli jest to korporacja, w której zadania to głównie kontakt z klientem, może w niej obowiązywać ścisły dress code. O czym pamiętać?

Skromnie i z wyczuciem

Pracując w danej firmie, jest się jej reprezentantem. Nie jest to najlepsze miejsce do manifestacji swojego własnego stylu. Gdy w miejscu pracy obowiązuje dress code, należy się do niego dostosować. Panie powinny zwrócić uwagę na skromność ubioru – zbyt głębokie dekolty, przykrótkie spódniczki czy wyzywający makijaż nie będą raczej mile widziane. Panowie muszą skompletować zestaw koszul i krawatów. Nie można również zapomnieć o butach – sportowe obuwie odpada!

Czy dress code oznacza białą koszulę?

Wiele osób wzbrania się przed zakładaniem śnieżnobiałej, eleganckiej koszuli. Niektórym kojarzy się ona z czasami szkolnych akademii lub z weselem. Na szczęście oficjalny ubiór nie musi od razu oznaczać konieczności noszenia białej koszuli czy bluzki. Dobrze sprawdzą się delikatne, pastelowe kolory: odcienie błękitu, ecru czy delikatny (nie jaskrawy!) róż. Takie koszule, a w przypadku pań – bluzki, powinny pasować do garnituru czy garsonki.

Spodnie czy spódnica?

Panie często zastanawiają się, czy koniecznie muszą ubierać elegancką spódnicę. Nie jest to niezbędne – równie dobrze może wyglądać zestaw: marynarka + eleganckie, damskie spodnie. Jest to opcja zwłaszcza na zimowe miesiące, gdy dojazd do pracy zajmuje trochę czasu. Nie trzeba wówczas koniecznie marznąć w cienkich rajstopach i spódnicy do kolan.

O butach słów kilka

Oficjalne, eleganckie obuwie musi być czyste i wypastowane. Jeśli chodzi o szpiki, ich obcas nie powinien być wyższy, niż 8 cm. Dopuszczalne są buty na niskim obcasie ale lepiej, żeby nie były to popularne balerinki, lecz bardziej eleganckie obuwie. Dobrze, aby było one pełne – odsłonięte palce, sandałki czy klapki zdecydowanie nie są odpowiednim obuwiem do biura.

Nie bez powodu mówi się, że „jak cię widzą, tak cię piszą”. Odpowiedni wizerunek w miejscu pracy to nie kwestia czyjejś fanaberii, ale szacunku do klientów i godnego reprezentowania firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *